Школа у планини

Оно што бисмо волели и морамо направити

О школи

  Висока је село у општини Ариље. Од центра општине је удаљено 35 километара и налази се на граници са општинама Ивањица, Нова Варош и Чајетина.

  Школа у селу Висока, издвојено одељење Основне школе "Ратко Јовановић" из Крушчице је нераскидиво везана са локалном заједницом. Она заједници даје знање и идеје, поспешује њен развој и ради на развоју спорта и културе, а заједница одржава Школу: препокрива и гради њене објекте, мења инсталације, столарију и гради централно грејање... Сви заједно радимо на опоравку и развоју села. Заједно, већ двадесет година, организујемо дводневну спортску манифестацију "Височке зимске игре", задњих десет и "Височке летње игре". У циљу развоја предузетништва заједно смо основали Ђачку задругу "Звончић". Мештани и школа су обновили и сеоске објекте. Акција реконструкције сеоског дома у Високој је проглашена за најбољу волонтерску акцију у Србији. У оквиру школе, обрзовали смо сеоску библиотеку "Вук Алексић" са преко 7000 књига.

  Школа је веома посвећена образовању и општем развоју ученика. Била је прва школа која је добила АДСЛ прикључак. У школи делује неформална организација ученика и наставника Драмска дружина "Трачак зрачка" која својим представама годинама осваја прва места на локалним манифестацијама и редовно бива позивана на Међурепубличку смотру дечијег драмског стваралаштва у Прибоју. Бавимо се моделарством, издајемо новине... Имамо предузимљиве и посвећене родитеље и наставнике и радну децу. На жалост деце на селу је све мање.

Игра
Зидари
Градитељи

Намере

   Све радимо да би школа и заједница опстали и кренули у развој. Имамо намеру да кроз проширену делатност организујемо праву школу у природи. У тој школи би деца била у директном додиру са неокрњеном природом, домаћим животињама, старим занатима, традиционалном производњом воћа и поврћа, припремом хране...

  У току школске године гости би имали часове са ученицима наше школе. Велики број редовних часова би био организован у природи и изводили би их и предметни наставници. Школу би похађала деца до четвртог разреда основне школе. Током распуста би била организована школа и посете и за друге заинтересоване.

Истраживачи
Јахачи
"Слепи мишеви"

Ресурси

    Објекти: Две слободне зграде које су квалитетно грађене, површине око 350 метара квадратних.

    Људи: Посвећени наставници, домаћинска управа и предусретљиви родитељи и мештани. Мештани се баве производњом кромпира и малина и сточарством. Још увек има људи који се баве старим занатима.

    Земљиште: Школско двориште је веће од хектара и у њему имамо игралишта, воћњак, њиву, расадник, стакленик, шуму, амбуланту и сеоски дом.

    Окружење: Надморска висина школе је око 870 метара. На 50 метара од школе је извор.  До најчистије реке у Србији, Великог Рзава, и познатог термалног извора Височка бања је 2 до 3 километра. Насупрот школе, уз реку Катушницу је центар Златибора. Изнад школе је врх Височка ћава са надморском висином од 1371 метар. Висока је село са великом надморском висином са великим бројем сунчаних дана током целе године. Околина је богата шумама и планинским ливадама.

    Локална самоуправа: У просторном плану општине Ариље, Висока је  будући општински  центар туризма.

У перју од снега
Спуст
Породица

Зашто баш оваква школа?

  Непосредност омогућава искуствено учење личних,  социјалних и техничких вештина. Природно окружење омогућује изградњу независности и самопоштовања код  деце.

  Комбинација слободе и одговорности су посебно корисни за децу  која немају самопоуздање. У овој школи  деца могу безбедно да доживе активности које су често забрањене, као што су пењање на дрво, играње блатом, игра са животињама, ручни рад, гајење и калемљење биљака, припремање хране ...  Деца имају слободу да истражују околину и тиме науче да управљају својом безбедношћу, прошире своје могућности и стичу независност.

Циљеви

  • развијање дубљег односа са природом
  • повезивање са традицијом
  • учење живљења на отвореном простору
  • учење тимског рада и одговорности
  • развијање лидерских вештина
  • разумевање природе и потребе за њену заштиту
  • промоција здравих стилова живота
  • психофизички развој
  • спознаја стварног (неимагинарног) света.
  •   Овим начином учења дете стиче способност да тумачи, да процени, да закључи,  да објасни и да самостално уради.

    Другари
    Повртари
    Поље зоби

    Шта нам недостаје?

      Прихватање идеје и подршка од стране Министарства просвете.

      Реконструкција зграда и њихово прилагођавање намени (Једну зграду смо већ реконструисали 80%, сопственим радом и прилозима).

      Почетна средства за основну и делимичну реконструкцију и опремање просторија  (Идеја је да се унутрашњи и спољни простор оплемењују постепено личним радом и оствареним приходима).